Blogok
Loft lakás tervezése - tervező: Orosz Flóra
A blogbejegyzést ARCHLine.XP felhasználónk, a Siroco Interiors Kft. lakberendezője, Orosz Flóra írta.
Ritkán adódik egy lakberendezőnek olyan feladata, ahol szabadon tervezhet, a megrendelőnek csak egy kikötése van, a végeredmény látványos legyen. A most bemutatásra kerülő példamunkában pontosan erről lesz szó, mik azok a látványos megoldások, amitől egy ilyen hatalmas tér rögtön "érdekes" lesz.
Ahhoz, hogy egy loft lakás jellegzetességei megjelenjenek a munkánkban, érdemes képeket gyűjteni, inspirálódni a témában.
Inspiráció
Hatalmas terek, kopott falak, tégla és betonburkolatok, ipari kiegészítők.
Tervezés
Adott egy egyszerű, de annál nagyobb, 4,5 méter belmagasságú terünk:
Egy hatalmas üvegfelület és egy kis beugrás bontja meg ezt a 70 nm-es szobát.
Kezdjünk is neki a munkának: 3d ablakban történő textúrázással fal mintázatot teszünk fel a szükséges falakra.
Ehhez a stílushoz remekül passzol egy fotó elhelyezése a falon, ami kicsit lágyítja ezt a rusztikus ipari jelleget. Természetesen ezt is a textúrázó eszközzel viszem fel a falra.
A következő a padló elkészítése, amelyhez inspirációként ezeket a képeket vettem alapul:
Először a megfelelő hatszög-csempe és parketta kiválasztása után képszerkesztővel elkészítettem ezt a felületet.
Utána már csak "rátapétáztam" a földre.
A kép pozicionálásával nem foglalkoztam, mert később a renderelő programban úgyis be kell állítani a textúra paramétereit.
A plafonon végigfutó i profilú acélgerendákat gerenda-szerkesztővel készítettem, majd sokszoroztam.
Ezek után beton-mintával megfestettem a mennyezetet.
A Padlóra két darab szinteltolás került, ezeket födémszerkesztővel készítettem.
Konyha szekesztése
A konyhához az inspirációt ez a tavalyi milánói kiállításon bemutatott konyha adta. Egy beépített szekrénysort és egy konyhaszigetet szerettem volna elkészíteni.
Kezdjük a beépített szekrénysorral: Ez egy egyszerű, magasépítésű szekrény, aminek nem nyithatóra állítottam az ajtaját, hogy miért, az később kiderül.
Ennyiből áll, ajtó és néhány polc:
Sokszoroztam majd födém...
...és falelemekből keretet készítettem neki.
Jöhet a konyhasziget:
Ez egy egyszerű, láb nélküli vastag oldallapos doboz,...
... ami szintén kapott egy nem nyitható ajtót,....
... majd pluszban egy térfelosztással két dupla és 4 szimpla fiókot.
A szerkesztőben át letett állítani "kissé nyitottra" a fiókállást, így pont azt a hatást értük el, amit szerettünk volna.
Ahhoz, azonban, hogy 3D-ben is így nézzen ki a KBB beállításoknál is át kell állítani kissé nyitottra a konyhaajtókat. Ezért volt fontos, hogy a beépített szekrényeknek viszont nem nyitható legyen az ajtajuk.
Teljesen nyitott-ra állítva ez a látvány fogadna minket, ami nem igazán megfelelő.
Visszaállítom "kissé nyitvára" és már pont azt látom, amit szerettem volna.
A konyha pult vékonyított és 30 cm-vel túl húztam a szekrény szélén, így egy pici reggeliző helyet alakítottam ott ki.
A szekrényke lábait most oszlop eszközzel alakítottam ki.
Az eredmény
Az elszívó sajnos időhiány miatt nem lesz túlbonyolítva, ez egy warehouse-os elszívó...
... oszlopeszközzel kicsit rásegítve.
Itt már bekerültek a warehouse-os lámpák,...
... és kisbútorok is.
A teljes étkezőt egy modellként töltöttem be.
A konyha étkezővel el is készültünk:
Nappali szerkesztése
Először egy lyukat vágok födém áttöréssel a mennyezetbe.
A födémáttörést ha bekerül a lépcső, tovább alakítom.
A fém lépcső szintén egy már elkészített warehouse elem.
A következő fontos elem a kanapé. Ez az Edra gyárnak egy gyönyörű modellje, ami több féle 3d-s formátumban letölthető az oldalukról.
Egy 2 és egy 3 személyes kanapét is elhelyeztem.
Már csak a textúrát kell átalakítanom.
Készen is van:
További lámpák is kisbútorok kerülnek be a tervbe
Az utolsó fontos feladat fényeket rendelni a lámpatestekhez.
Elkészült a teljes terv:
Ezek után átkerült a Thea rendelelőbe, hogy végső formájában tudjam prezentálni a megrendelőnek:
Köszönöm szépen, hogy végigolvastátok ezt a hosszú posztot, és remélem, hogy az itt tanultakat is felhasználjátok a tervezésben.
Forrás: Siroco