Szakmai cikkek

5 ÉRV A VALÓSIDEJŰ RENDERELÉS MELLETT

Mit is jelent a valósidejű renderelés? Hogyan segít a módszer abban, hogy lenyűgöző látványterveket, bejárásokat készíthess az ügyfeleid számára? Vendégszerzőnk, Hendrik Boshoff (CAD International) cikke ezekre a kérdésekre keresi a választ.

A látványtervek készítéséhez szükséges technika nem is oly rég kizárólag az elhivatott, az IT világban járatos szakemberek számára volt elérhető csupán. Idővel azonban fokozatosan elterjedt a designerek, építészek, mérnökök, tájépítészek és más alkotók körében is. Ennek ellenére, a legtöbb renderelő megoldásnak még mindig vannak korlátai. A szakembereknek el kell elsajátítani a 3D-s látványtervek elkészítésének fortélyait itt azonban van, hogy falakba ütközünk. A renderelő motorok, mint a V-ray vagy a 3DS Max, rendkívül bonyolultak és összetettek, így nehéz megtanulni és használni. Előfordulhat, hogy úgy megnő az anyagai és időbeli ráfordítás, hogy a tervező egyszerűen nem képes az ötleteit költséghatékonyan és gyorsan közvetíteni az ügyfelei számára.


Mit old meg a valósidejű renderelés és hogyan lehet használni?

A valósidedjű rendelerelés pontosan az aminek hangzik: animációk, látványtervek azonnali elkészítése, szinte késedelem nélküli megjelenítése a képernyőn.

Az olyan valósidejű renderelő szoftverek, mint a CadLine Kft. által fejlesztett ARCHLine.XP LIVE úgy szinkronizálja össze CAD modellünket a látványtervekkel, hogy elképesztő képeket, animációkat és magával ragadó bejárásokat tudunk készíteni ügyfeleink számára – jelentős renderelési idő nélkül.

A folyamat egészen egyszerű, elkészítjük a modellt egy tervezőszoftverben, például a SkecthUP-ban vagy az ARCHline.XP-ben, majd közvetlenül szinkronizáljuk azt az ARCHLine.XP LIVE-al. Már ezen a ponton láthatjuk, ahogy a modell tüstént „életre kel”.

1 | A TERV ÉS A LÁTVÁNY FOLYAMATOS VISSZACSATOLÁSA

A tervezés folyamata állandó visszacsatolások sorozata. Teszünk egy próbát egy ötlettel, arra visszajelzést kapunk, mire módosításokkal reagálunk, majd ez megtörténik újra meg újra, amíg vagy kifutunk a határidőből vagy a büdzséből. A valósidejű renderelés során objektumokat, anyagokat helyezhetünk el a modellben, ezáltal a tervező további mélységet és rétegeket adhat a látványhoz. Mivel minden azonnal módosítható, a látványterv elkészítésének ideje drasztikusan lerövidül.

Mivel nem kell a renderelésre várni, az ötleteink az ügyfelek számára gyorsabban átadhatóak. Ügyfeleinkkel könnyedén kipróbálhatunk számtalan koncepciót, ötletet. Végeredményképp úgy alakítunk ki egyhangúlag elfogadott látványterveket, és múljuk felül az ügyfél elvárásait, hogy egy profi látványtervezőnek kellene vagyonokat kifizetni.

pic4

2 | A LÁTVÁNY GAZDAGÍTÁSA

Az ARCHLine.XP LIVE fák, növények, emberek, tárgyak, bútorok, és autók kiterjedt könyvtárával rendelkezik, elemei egyszerűen beemelhetőek a modellbe másodpercek alatt, ezzel sok időt és pénzt megtakarítva, így erőforrásainkat más feladatokra fordíthatjuk.
A tájépítészeti projekteknél különösen jól jön, hogy az elemeket folyamatosan, egymás után, vagy akár nagyobb mennyiségben helyezhetjük le, így például „festhetünk” is a kiválasztott növényeinkkel.

pic4

3 | GYÖNYÖRŰ BEJÁRÁSOK

Az a lehetőség, hogy a tervünk bejárható egy magával ragadó környezetben, segít az ügyfelednek és neked abban, hogy megérthessétek és megbeszélhessétek a tér és az anyagok egymáshoz való viszonyát. Mivel úgy járjuk körbe a modellt, mintha benne lennénk, a tervet részleteiben is megvizsgálhatjuk, és szabadon változtathatjuk.
Elkészíteni a tervet egy alaprajzon és látni a megvalósuló tervet azonnal, a tervezési spektrum két különböző vége. Az, hogy a munka egyik „végétől” a másikig rövid idő alatt el tudunk jutni, eredményesebb kommunikációhoz, és elégedettebb ügyfelekhez vezet.

pic4

4 | ANIMÁCIÓK, VIRTUÁLIS VALÓSÁG

Napról napra egyre népszerűbb trenddé válik az igény, hogy belemerülhessünk a modellbe VR eszközök segítségével. A LIVE segítségével nemcsak a tervezés folyamata közben lehet a projektet szemléltetni, hanem berepüléseket és animációkat lehet készíteni a projektről, hogy ezáltal bemutathasd a teret működés közben.
 
Az ARCHLine.XP LIVE lehetővé teszi animációk és 360 fokos panoráma bejárás létrehozását, melyek még hatékonyabb eszközök a fegyvertárunkban, hogy még több elégedett ügyfelet szerezzünk. Azon túl, hogy gyönyörű videókat tudunk készíteni, kiemelve a terv legjobb részeit, a modell részévé tudunk válni a virtuális valóságban.
Ugyan nem kell számítástechnikai szakértőnek lenni, de azért mindenféleképp előnyös, ha lépést tartunk a technológiai fejlődésével.

pic7

5 | A MODELL VÁLTOZÁSAINAK KÖVETÉSE

A tervezési folyamat során természetes, hogy néha változtatásokat kell eszközölnünk. A Live Sync és a már elkészített nézeteink frissítése segítenek, hogy hatékonyan reagálhassunk klienseink változtatási javaslataira. ARCHLine.XP LIVE erőssége, hogy nemcsak az ARCHLine.XP tervezőprogrammal, hanem a SketchUp programmal is képes élő kapcsolatot fenntartani. Ennek eredményeként, amint változik az eredeti modell, a változtatásokat úgy fésülhetjük össze a készülő LIVE látványtervekkel, hogy ezzel a már elvégzett munkát nem veszítjük el.
Egy kattintással, bármikor frissítheted a modellt ARCHLine.XP LIVE-ban, mely rengeteg időt takarít meg, mert nem kell újra és újra a modellt beimportálnod.
pic7

További információkat az ARCHLine.XP LIVE-ról itt olvashatsz


Hendrik Boshoff
Üzletfejlesztési Manager | CAD/BIM Szakértő, CAD International, Australia
Call us: +61 2 8311 0606
Email us: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

A 3D model készítője a https://carpentera.com/