BELSŐÉPÍTÉSZETI ESZKÖZÖK

"Amikor még mi végeztük el az iskolát, az elvárás a kézi rajz volt. Éveken keresztül ki se láttunk a színes papírok és ragasztók halmaiból, sőt a tanárok kifejezetten ellenezték a szoftveres tervezést. Ma már ez szerencsére a múlté.  Azért az mindenki számára könnyen belátható, mennyivel egyszerűbb bemutatni ugyanazt a helyiséget több féle módon/színben/stílusban, mint kézzel lerajzolva ugyanezt.

Mi több féle lakberendezői programot használtunk, vannak építész programok, 3d-s vizualizációra alkalmas programok, burkolat és bútortervező programok, de kifejezetten lakberendezők számára készített program, ami egy kicsit (vagy nagyon), építész, bútor és burkolattervező illetve 3d-s program alig. Végül az ARCHline.XP-nél kötöttünk ki, ami néhány kisebb hibája ellenére egy szerethető és gyorsan elsajátítható program, rengeteg funkcióval. Mellette szól még, hogy magyar fejlesztésű, kitűnő, 0-24-ben elérhető support-tal, és tényleg a lakberendezők és belsőépítészek igényeire van szabva."

archlinexp_19_images_footer_signed_name_1920_1080_kaplar_niki_furdoszoba.jpg
archlinexp_19_images_footer_signed_name_1920_1080_baranyai_timea_indusztrialis_halo.jpg
archlinexp_19_images_footer_signed_name_1920_1080_horvath_aniko_ground_bedroom.jpg
archlinexp_19_images_footer_signed_name_1920_1080_nap_marietta_konyha.jpg
archlinexp_19_images_footer_signed_name_1920_1080_nagy_gabriella_nappali.jpg
TERVEZÉSI ALAPOK
Kezdjük egy konkrét példával: Az ügyféltől kapsz egy beszkennelt, kézzel rajzolt alaprajzot és ez alapján kell megtervezni a nappalit. Jobb esetben dwg-ben kapod a rajzot, amivel könnyebb dolgozni.  Első lépésként raszter képként beolvasod az alaprajzot, majd egy ismert hossz alapján beállítod a helyes méretarányt. Innentől kezdődhet a tervezés.

Beállítod a fal paramétereit, és felrakod a falakat a rajz alapján. Az első fal azonnal látható lesz a 3D ablakban. Most jön a leglátványosabb rész: a helyiségvarázsló használata.
HELYISÉGVARÁZSLÓ
Helyiség alapú kompakt tervezési módszer. Töredékére csökkenti a tervezési időt, pillanatok alatt lehet a helyiséget berendezni. Néhány kattintással elhelyezheted az ajtókat, ablakokat, megadhatod a fal színét, a padló burkolatát.

Tudjuk, hogy a függönyözés és a világítás határozza meg leginkább egy helyiség atmoszféráját, ezért függönyt varázsolhatsz az ablakokra, sőt a világítást is nagy vonalakban megoldhatod.

A helyiséghez padlószegély, dekorcsíkok egy kattintással hozzáadhatók.

Festésre, tapétázásra használd a későbbiekben a "Bemutatóterem" funkciót, gyártók anyagait töltheted le, amik azonnal megjelennek a kívánt felületen.
3D-S MODELLEK LETÖLTÉSE A WAREHOUSE KÖNYVTÁRBÓL
A 3D Warehouse™ egy ingyenes elemkönyvtár, amely lényege, hogy a weben publikált 3D-s modelleket bárki letöltheti és szabadon felhasználhatja munkáiban. A 3D Warehouse modellek segítségével egy lakás tervét könnyen lehet bútorokkal látványosan berendezni. A kiválasztott modell közvetlenül betöltődik az ARCHLine.XP projektbe és azonnal elhelyezhető. Később is felhasználható, mert automatikusan elmentődik az elemkönyvtárba.
ÁRNYÉKOLÓK ÉS FÜGGÖNYÖK
Az Árnyékolók és Függönyök parancs használatával pillanatok alatt otthonossá varázsolhatod az enteriőrt valósághűen megtervezett függöny, római roló, reluxa, szalagfüggöny elhelyezésével.
BURKOLAT
Az ARCHLine.XP egyedülálló burkoló eszközeivel pontosan megtervezheted a falak, padlók és egyéb felületek burkolattervét.
A burkolat stílusok (minták) használatával egy fürdőszoba burkolása egy kattintássá egyszerűsödik. Ha másik stílust szeretnél kipróbálni egy újabb kattintással újra burkolhatod a teljes helyiséget, vagy akár falanként is kipróbálhatod egy másik stílus hatását. 
Mozaik burkolatminták véletlenszerű lapkiosztással, négyféle csempe felhasználásával készíthetők. A beépitett minták között megtalálod a halszálka, Chevron, hatszög, Alhambra, legyező és háromszög csempéket is.
A részletes Excel mennyiségi listák alapján az időigényes árkalkulációk is gyorsan és pontosan végezhetők el.
DÍSZÍTŐPROFIL
A díszítőprofil és szegélyléc letisztultságot, kifinomultságot kölcsönöz az enteriőrnek. A díszítőprofilok elhelyezése az ARCHLine.XP tervekben szimplán egy kattintással vagy az útvonal megadásával történik.
VILÁGÍTÁS
A fény a helyiség hangulatát minden másnál jobban befolyásolja. Próbáld ki a különböző fényeket a programban és tanulmányozd a hatásukat!
A világító LED szalagok tetszőleges térbeli útvonalon helyezhetőek el. Szerkesztésük egyszerű és rugalmas.
A lámpacsoport parancs lehetővé teszi a mennyezeten, vagy a karnis előtt futó világítás, vagy rejtett világítás kiépítését, profilos díszlécekkel, álmennyezettel együtt vagy anélkül.
A Lámpacsoport paranccsal gyorsan készíthetsz megvilágítás variációkat.
ÁLMENNYEZET
Az álmennyezetet legtöbb esetben díszítő elemként építik be. Monolitikus vagy Rácsos álmennyezet típus közül választhatsz. Mindkét esetben lehetőséged van álmennyezetbe építhető spotlámpák és lámpacsoportok elhelyezésére, pontos süllyesztéssel és kivágással.
KONYHA TERVEZŐ
A konyha megtervezése központi kérdés az ügyfeleknek. Az ARCHLine.XP tartalmazza az összes olyan eszközt, amelyek a konyhabútor (vagy bármilyen tároló bútor, szekrény, komód, stb.) tervezéshez szükségesek. Kiindulási elemként használd a paraméterezhető korpusz eszközt, aminek Te állíthatod be a méreteit, lapjait, osztásait, sőt hozzáadhatsz egyedi bútorfrontokat.
VALÓSÁGHŰ FOTÓ REALISZTIKUS KÉPEK
A jó minőségű valósághű fotórealisztikus kép létrehozásához használd a renderstílusokat. A renderstílusok az anyagjellemzők helyes beállítását tartalmazzák és csoportokba vannak besorolva, mint fém, üveg, tégla, tükör stb.
A renderstílusok bármelyik felülethez hozzárendelhetők.
ANYAGOK ÉS MINTÁK
Belsoepiteszet_06_bemutatoterem_thumb.jpg
Valint_Aniko_Haloszoba-moodboard.jpg
VALÓS ANYAGOK ÉS SZÍNEK
Szeretnéd az enteriőrt többféle színnel, tapétával, parkettával, függöny mintával megmutatni a megrendelőnek? Másold ki a kiválasztott anyagmintát közvetlenül a gyártó internetes katalógusából és mentsd el saját anyagként, így a terveidben fel tudod használni tapétaként, csempeként, padlóburkolatként vagy éppen egy függöny anyagaként!
BEMUTATÓTEREM
Használd fel projektjeidben a folyamatosan bővülő Bemutatóterem textil anyagait, tapétáit, bútorait, szanitereit ismert gyártók kínálatából. Minden elem renderelésre előkészített, magas felbontású, ismétlődő textúrát tartalmaz. A letöltés és elhelyezés csak egy klikk.
KATEGÓRIA KEZELÉS
Az ARCHLine.XP lakberendező program anyagait, csakúgy, mint az objektumokat, csoportokat és más tartalmakat mappák és fájlok helyett kategóriákba lehet rendezni. A kategória alapú kezelés megengedi azt, hogy egy elem egyszerre létezzen több kategóriában is. Ezzel a módszerrel a teljes könyvtár gyorsan áttekinthető, és könnyen kereshető.
HANGULATMONTÁZS
Készíts digitális Hangulat Montázst, melynek segítségével megmutathatod a tervezés vizuális irányát! Elképzeléseidből pillanatok alatt látványos prezentációt varázsolhatsz, mely megkönnyíti a kommunikációt a megrendelővel a tervezés korai fázisában.

Mit tud a Hangulat Montázs?

Hosszú órákat spórolhatsz meg az első vizuális megjelenítés megvalósításával.A „fogd és vidd” módszer segítségével a kiválasztott fotókat, kézi vázlatokat és anyagmintákat egyszerűen elrendezheted a Hangulat Montázs táblán. Az elhelyezett elemeket könnyen lehet cserélni, frissíteni és átrendezni. A kész Hangulat Montázs táblát feltöltheted a személyes online galériádba, és bemutathatod elképzeléseit a megrendelőnek – akár okostelefon vagy táblagép segítségével!
BÚTORTERVEZŐ ESZKÖZÖK
Belsoepiteszet_04_butor_thumb.jpg
Belsoepiteszet_05_butor_thumb.jpg
BÚTORVARÁZSLÓ
A Bútorvarázsló eszköz főleg lapra szerelt bútorok modellezésére szolgál. A különböző szekrénytípusok mellett létrehozhatsz asztalokat, könyvespolcokat, éjjeli szekrényeket, szekrénysorokat, komódokat, íves sarokbútorokat és profilozott formájú bútorokat.
KONTÚROZÁS
Komplex modelleket készíthetsz egy térbeli görbe mentén létrehozott keresztmetszetekkel. A program a megadott útvonal mentén haladva ezeket a keresztmetszeteket felhasználva hozza létre a 3D testeket.
ALKATRÉSZEK
Az Alkatrészek eszköz segítségével komplex bútoralkatrészeket, támlákat, karfákat, ülőfelületeket modellezhetsz a programban anélkül, hogy bonyolult térbeli modellező parancsokkal kellene dolgozni.
BÚTOR ÖSSZEÁLLÍTÓ
Az Alkatrész és Kontúrozó eszközzel készített, illetve más programokból importált 3D tárgyakat a Bútor összeállító segítségével építheted egybe. A Bútor összeállítóban az egyes részeket szabadon cserélheted, alakíthatod, majd az eredményt egy új egységként lehet elmenteni a könyvtárba.
TERVEZÉS 2D-BEN ÉS 3D-BEN, KIFINOMULT SZERKESZTÉSI ESZKÖZÖK
Belsoepiteszet_08_2D3D_thumb.jpg
ARCHLine_Website17_1920_1080_02.jpg
STÍLUSOK
Hozz létre új stílusokat, hogy könnyen és gyorsan használni tudjad az előre elkészített építészeti elemeket, melyek a modell felépítésénél szükségesek. A stílusok tartalmazzák az összes tulajdonságot a fal, födém, ajtó, ablak, oszlop, gerenda, tető stb elemek részére.
PRECÍZ MÉRETEK
Minden elem, amit az ARCHLine.XP program létrehoz, pontos méretekkel rendelkezik. Választhatsz az angolszász vagy a metrikus mértékegységek használata között.
MÉRETEZÉS
A távolságméretezés eszköz segítségével egyetlen lépésben helyezhet el a dokumentálás során méretezéseket, mint pl. az ablak, ajtó, valamint a fal méretezések. Megadhatja a méretezés formáját, mértékegységét, vonalvastagságát, szövegmagasságát, betűtípusát, stb...
DINAMIKUS METSZET
Az ARCHLine.XP interaktív dinamikus metszet eszközével ideiglenesen egy metszősíkkal elvághatod a 3D modellt, hogy a modell belső részeit is meg lehessen tekinteni. Ez az eszköz valós metszősík létrehozására, mozgatására, forgatására is használható.
FÓLIÁK
Az objektumok, építészeti elemek fóliákra csoportosításával lehetőséged van megjeleníteni vagy éppen láthatatlanná tenni, elrejteni a fóliák tartalmát, annak függvényében, hogy épp mit szeretnél láttatni. Szeretnéd-e a modellben megmutatni, pl. a burkolást vagy az elektromos kiállásokat vagy épp elrejteni azokat.
TERVEZÉSI FÁZISOK
A tervezési fázisok használatával lehetőség van a meglévő állapot és az új építési terv egyidejű bemutatására. A tervezési fázisok elkülöníthetők és a fázisszűrők használatával a tervezési folyamat .minden szakasza bemutatható.

Az épületek felújítása, vagy a bonyolultabb projektek tervezése lényegesen egyszerűbb a tervezési fázisok használatával.
CSOPORT LÉTREHOZÁSA
A csoport létrehozása lehetőséget kínál különböző elemek egy egységként történő kezelésére. Létre lehet hozni lokális, csak az adott tervedben használt, illetve könyvtárba elmentett csoportot. Későbbiekben a csoportot egy másik tervbe is elhelyezheted.
KÜLSŐ REFERENCIA (XREF)
A külső referencia nem más, mint élő hivatkozás külső DXF, DWG, vagy ASC formátumú rajzokra. Külső referenciákat csatolni, frissíteni vagy akár leválasztani egyaránt lehet. A munka során a külső referencia bármikor frissíthető, így mindig a külső referenciák legfrissebb állapota található a rajzon.